onsdag 16. juli 2014

Bodø - Væran

11 og 12 juli

Bliksvær, Bodø og Landegode

Ombord: Eline, Per, Irene og Lussi

Da vi fisket torsk på Sørfugløy, takket snella på fiskestangen for seg. Vi var innom Bodø for å handle litt mat og en ny dusjpumpe ++ Det endte opp med at vi nå har fått oss en skikkelig flott havfiskestang som vi gleder oss veldig til å dra opp storfangst med! Naturhavnene vi ankrer i er alltid så flotte, og det er alltid spennende og dra på øytur med jolla for å utforske. Mamma og jeg satte Lussi i land på en liten holme,  mens vi tok Jolla videre til en større øy for å gå på "ting-leting." Utrolig hva havet skyller opp på disse øyene. Da vi var mette på øytur tok vi Jolla bort til Pus som faktisk hoppet opp i båten da vi la oss inntil! (Pus er ikke så glad i jolla) Jeg føler meg så utrolig heldig som får lov til å reise på denne måten. Alt her oppe er så uberørt, mystisk og drømmende. Stranden vi fant på Landegode, et privateid familiested, (veldig hyggelige folk) er noe av det fineste jeg noen gang har sett. Idyllen brøt midlertidig litt opp da jeg oppdaget at nordlandmyggen hadde erklært krig mot meg... Vi besøkte også fyrtårnet på Landegode, vi fikk desverre ikke gått opp i tårnet, men selve stedet var veldig flott i seg selv. Jeg har hatt det helt fantastisk her oppe! Tusen takk for at jeg fikk komme på besøk på Lykken II!! 

-Eline :) 

Irene på ting-leting på en øy i  naturhavnen vår på Bliksvær


Skjell, krabbeklør og mye mer

Skatter

Eline fant en hodeskalle! Vi er usikre på hvilket dyr dette kan ha vært

Lykken II

Øytur/ting-leting

Lussi fikk seg en ufrivillig dukkert  i havna i Bodø, da hun bomma på brygga.
En runde med dusjen ble nødvendig - ikke så  fornøyd.

Idyll på Landegode

En fantastisk strand i bukten vi lå for anker.

Bukten vi lå i på Landegode

Irene og Per . Steigen i bakgrunnen

Landegode fyrtårn

Eline

Luftige doforhold på Landegode fyrtårn

Pølsedyret finner alltid nye steder å ligge

Midtnattsol og hurtigruta! 

Landegode fyrtårn og Hurtigruten

1 kommentar: